• -

Święty Mikołaj w Bieżanowie!

4 grudnia, po powrocie z basenu, miła niespodzianka. Dzieci wybrały się z paniami wychowawczyniami, do Dworu Czeczów. Tam, czekał już Mikołaj i Śnieżynka. Najpierw były ciekawe konkursy, dzieci śpiewały piosenki i recytowały wierszyki.
Wszyscy chcieli pochwalić się Mikołajowi swoją wiedzą i umiejętnościami recytatorskimi. W nagrodę dostały prezenty. A panie dostały rózgi-magiczne różdżki, gdy nimi zaczarowały dzieci, były grzeczne jak aniołki. Do domu wracały uśmiechnięte i szczęśliwe, niosąc piękne, wielkie prezenty.

Teraz nikt nie miał wątpliwości, że w naszej szkole są naprawdę grzeczne dzieci.

Katarzyna Kerep


  • -

Konkurs plastyczny „Boże narodzenie w kulturze Polskiej”

Dom Kultury Dwór Czeczów zaprosił uczniów do udziału w konkursie plastycznym, którego celem jest wspólne przeżywanie pięknego okresu Świąt Bożego Narodzenia.
Uczniowie klas młodszych zadanie wykonali na wysokim poziomie, wykorzystali przy tym następujące techniki: malarstwo, grafikę, collage, wydzierankę, wycinankę.
Niektórzy z uczestników konkursu plastycznego zostali laureatami i zostali zaproszeni w dniu 8 XII na uroczysty finał i wernisaż prac pokonkursowych.
W Dworze Czeczów czekała na nich niespodzianka: mini koncert kolęd ludowych w wykonaniu zespołu KOZA NIEBOGA oraz zajęcia integrujące dzieci i rodziców – tworzenie świątecznych stroików, które można było zabrać do domu.
Miło mi poinformować, że laureatami konkursu zostali:

Nowak Kamila, klasa Ia, opiekun Ptak Katarzyna
Sagan Kamil, klasa Ib, opiekun Puto Jadwiga
Gaweł Mateusz, klasa IIa, opiekun Tylek Renata
Dziurdzia Adrian, klasa IIa, opiekun Tylek Renata
Olejniczak Zuzanna, klasa IIa,opiekun Tylek Renata
Gawlik Jakub, klasa IIb, opiekun Pacura Barbara
Woźniczko Karolina, klasa IIIa, opiekun Miłaszewska Ewa
Królik Weronika, klasa IIIc, opiekun Biernat Marta
Zychowicz Karol, klasa IIIc, opiekun Biernat Marta
Żaba Andrzej, klasa IIIc, opiekun Biernat Marta

Gratulujemy sukcesu.
Wychowawca klasy IIIc Biernat Marta


  • -

Dzielnicowy konkurs pt. „Żyj zdrowo i bezpiecznie”

Szkoła Podstawowa Nr 41 im. Jana Kochanowskiego w Krakowie była organizatorem IV Edycji Dzielnicowego Konkursu wiedzy i umiejętności: „Żyj zdrowo i bezpiecznie”.
Konkurs ten był przeznaczony dla uczniów klas I – III. Składał się z dwóch kategorii: plastycznej i wiedzowej. Konkurs plastyczny przebiegał pod hasłem: ” Zdrowo jem, zdrowo się odżywiam”.
Prace naszych uczniów zostały docenione i wyróżnione.
Oto wyniki:
II miejsce w kategorii klas I otrzymał Staś Hajduk z kl. Ib,
III miejsce w kategorii klas III otrzymała Weronika Królik z kl. IIIc,
wyróżnienie w kategorii klas III otrzymał Szymon Kołodziej z kl. IIIa.

Konkurs wiedzy i umiejętności dotyczył wiadomości z zakresu właściwych nawyków żywieniowych i higienicznych oraz z zakresu bezpieczeństwa i przeznaczony był dla uczniów klas II i III. Laureatem tego konkursu został uczeń z kl. IIb Jacek Nawrot zajmując II miejsce w kategorii klas II. Serdecznie gratulujemy zwycięzcom i życzymy dalszych sukcesów w kolejnych konkursach.

Opracowanie i zdjęcia:
mgr Jadwiga Puto


  • -

Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy

W naszej szkole w klasie II a jest realizowany I etap Projektu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy” współfinansowany przez Unię Europejską. Projekt jest praktycznym wykorzystaniem teorii Howarda Gardnera o istnieniu wielorakich inteligencji charakterystycznych dla każdego człowieka. Pozwala uczniom na zdobywanie doświadczeń edukacyjnych i społecznych na miarę ich możliwości, zainteresowań, uzdolnień i potrzeb. Umożliwia działanie we wszystkich dziedzinach aktywności, a szczególnie: językowej, matematyczno-logicznej, przyrodniczej, wizualno-przestrzennej, muzycznej, ruchowej, międzyludzkiej.
Uczniowie klasy IIa wraz z wychowawcą p. Renatą Tylek realizują Projekt od maja 2009 roku. Głównym zadaniem jest organizowanie dzieciom takiego środowiska edukacyjnego, które będzie sprzyjać rozwojowi inteligencji wielorakich.
Uczniowie pracowali w grupach- w ośrodkach zainteresowań. Tworzyli teksty literackie, prace plastyczne, układali melodię do tekstu i odwrotnie, grali na instrumentach muzycznych, samodzielnie rozwiązywali nietypowe zadania matematyczne lub wykazywali się sprawnością ruchową.
To projekt zmienia sposób postrzegania na ucznia, pokazuje, że wszystkie dzieci są zdolne, tylko mają one różne predyspozycje i umiejętności. Ważne jest podkreślenie indywidualności każdego ucznia oraz pokazanie, że każde dziecko jest zdolne, pomysłowe i kreatywne. Znajomość profilu inteligencji ucznia, jego zainteresowań i potrzeby poznawania otaczającej rzeczywistości może właściwie wpłynąć na rozwój jego osobowości.
Podczas realizacji projektu uczniowie klasy IIa uczyli się pracy w grupie, asertywności, planowania swoich działań,  korzystania z różnych środków dydaktycznych, które otrzymaliśmy w ramach wdrażania Projektu, twórczego myślenia, wyrażania własnych myśli, kształcili umiejętności służące zdobywaniu wiedzy, rozumienia praw natury i postępowania zgodnie z nimi. Poprzez rozwiązywanie problemów, uczyli się również logicznego myślenia, analizowania i wyciągania wniosków. Dziecko mogło samo określać sobie nowe cele, wyrażać emocje, uczyć się przez zabawę oraz rozwijać swoje talenty i zainteresowania.
Integralną częścią działań było nawiązanie ścisłej współpracy z rodzicami wychowanków, którzy aktywnie włączyli się w realizację projektu oraz wspierali nauczycielkę w podejmowanych działaniach. Obecnie uczniowie tej klasy przygotowują się do prezentacji efektów projektu, który odbędzie się 18.12.2009 roku w Dworze Czeczów. Na tą uroczystość zostali zaproszeni między innymi uczniowie  klasy I a wraz z rodzicami i wychowawczynią panią Katarzyną Ptak, którzy rozpoczęli realizację II etapu Projektu (zakończenie –czerwiec 2010). Cykl realizacji Projektu przewidzianego na trzy lata zakończy pani Katarzyna Kerep wraz ze swoimi wychowankami w roku szkolnym 2010/2011.

Więcej informacji dotyczących Projektu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy” można znaleźć na stronie http://www.pierwszaki.eu


Wspólna zabawa na powitanie integruje grupę, zachęca do zabawy.


W ośrodku językowym uczniowie układają historyjkę obrazkową, nadają tytuł oraz opowiadają tą historyjkę.


Uczniowie korzystają z klocków XXL, Studni Jakuba, sera szwajcarskiego – pomocy dydaktycznych, które otrzymaliśmy w ramach wdrażania Projektu w ośrodku wizualno –przestrzennym.


W ośrodku matematycznym bawimy się gąsieniczkami, liczymy i rozwiązujemy różne zadania matematyczne. Gramy w gry planszowe, korzystamy z magicznych trójkątów.


A teraz teatrzyk i… mali aktorzy.

ZABAWA BYŁA UDANA!!!

mgr Renata Tylek

 


  • -

Sukces naszych uczniów w konkursie plastycznym – „Słowo Malowane”

„Dwór Czeczów” zaprosił dzieci z klas młodszych ze szkół i przedszkoli Dzielnicy XII do udziału w cyklu konkursów plastycznych pt.”Słowo malowane” poświęconych ilustracji wierszy Tadeusza Kubiaka. Wiesze pochodziły z tomiku „Bajkoteka” oraz „Gdy zakwitną krokusy”, które opiewają piękno czterech pór roku. Celem konkursu było pobudzenie wyobraźni uczniów, dla których wiersz miał stać się inspiracją do własnych poszukiwań twórczych. I tak też się stało, że wielu uczniów jesienne wiersze Kubiaka zaispirowały i stworzyli piękne prace plastyczne. Kilkoro z nich zostało laureatami konkursu. Rozdanie nagród poprzedził koncert muzyczny dla dzieci przygotowany przez profesjonalnych artystów.

Oto nasi laureaci:

Kostrzewa Hubert klasa II b, opiekun: Renata Tylek
Michalik Gabrysia klasa II b, opiekun: Renata Tylek
Michałek Justyna klasa II b, opiekun: Renata Tylek
Sikora Martynka klasa I b, opiekun: Jadwiga Puto
Szewczyk Patrycja klasa III c, opiekun: Marta Biernat
Mysłek Justynka klasa III c, opiekun: Marta Biernat
Sagan Kamil klasa III c, opiekun: Marta Biernat
Słomak Małgorzata klasa III c, opiekun: Marta Biernat
Sanecka Wiktoria klasa III c, opiekun: Marta Biernat

Cieszymy się bardzo z ich sukcesu i gratulujemy.
Wychowawca klasy III c Marta Biernat


Archiwa